onsdag 21 juli 2010

Hej konsument:

Bästa promenad: Över Västerbron

Favoritgata: Götgatan

Favoritdrink: Dricker sällan drinkar. Tom Collins är god, men den bästa jag druckit var fläderdrinken på Surfers i Visby.

Äter lyxmiddag på: Hade gärna ätit fler middagar på Le Rouge

Bästa mikromaten: Varför använder man en mikro när det finns kastruller? och ugn?

Favoritförort: Aspudden. Bara för att man kan hälsa på en bästa vän där.

Fikar gärna på: Mellqvist, såklart!

Bästa lunchställe: Café Montmartre på Hornsgatan. Himmelska sallader!

Bästa brunchen: Vår egen frukostklubb! Annnars Strands våffelbrunch. Bakverkets stora frukost är ju också fantastisk

Bästa kaffet: Mellqvist!

Bästa konsertlokalen: Har varit på för lite konserter senaste tiden. Debaser slussen är trångt, skönt & jävligt.

Bästa baren: Kåken/1900

Här bjuder jag mamma på middag: Något tapasställe. Azafrán elle Ramblas i Hornstull

Här bjuder jag pappa på middag: Om han skulle få för sig att hälsa på skulle det nog bli Raw, eller Råkultur

Senaste Stockholmsupptäckt: Vinterviken, så himla fint. Varför har jag inte varit där förut?

Senast sedda teater-/dansföreställning: Oj oj oj. Musikalen Hairspray?!

Senast sedda utställning: Kulturamas fotoutställning

En bra gåbortspresent: Hemgjord marmelad, kakor eller en flaska mousserande

Favoritlyxartikel: Champagne

Läser just nu: DN och alldeles för många bloggar

Läser helst: Tidninfgen Gourmet.

Favoritråvara: Citron

Favoritfärg: Röd

Favoritmärke: Kläder - Acne

Favoritskor: Kilklackar

Klädkonto per månad: 500-2000kr

Dricksprocent: 15

Modeförebild: -

Motionerar: Långa, raska promenader varje dag

Mest överskattade affär: MQ

Det dyraste jag har köpt: Min dator

Favoritprodukt på Systemet: Alsina & Sardá Secco

Favoritprodukt på Apoteket: Berocca

Bästa fyllekäket: Händer sällan, men om - så är det bästa varma mackor

Lyssnar på: Miike Snow

Bästa förfestmusiken: Min Spotifylista

Senast gnolade: "We used to be the Luminary Ones.."

Senast köpta skivan/-låten: Pass

Mitt sämsta köp någonsin: Min förra dator. Sämst

Dansar helst till: Major Lazer, bl a

Senaste impulsköp: En skinnplånbok med en viking på framsidan, i Visby

Senaste fyndet: Ett par råsnygga skor på Biancos rea

I dvd-spelaren/datorn: Ingen bor i skogen

Användbar pryl: Kalender

Mode jag aldrig vill se igen: Jeans med låg midja

Bil/Transportmedel: Benen

Återvinner: Papper, hårdplast & metall

Hejar på/håller på: Sommaren

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: iPod, Metro & min kalender som jag fyller med nya uppgifter varannan minut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar